Graviditet

Träningskläder under graviditeten

– I samarbete med Training For Pregnant – 

Jag kunde tack och lov hålla igång med träningen under hela graviditeten. Självklart fick jag ändra och ta bort vissa övningar men i snitt tränade jag tre pass i veckan under mina 40 veckor. Det är olika hur mycket kroppen orkar p.ga. mående och tidigare träningserfarenhet men om du så får till 15 minuter två gånger i veckan så kommer det underlätta för dig. Mitt fokus låg på baksidan av kroppen samt bäckenbotten och inre magmuskulatur.

I vecka 20 fick jag hem kläder från Tranining for Pregnant. Fram tills dess hade jag klämt i mig i mina vanliga träningskläder, vilket inte alltid var så bekvämt. Vem tycker ens det är skönt med hård resår i vanliga fall? Att då behöva ha det över en gravidmage är inte behagligt. Finessen med dessa kläder är att det går att ha samma storlek genom hela graviditeten. Och nu efteråt är de också skönt med något som inte sitter åt så mycket. Det går alldeles utmärkt att vika ner mudden på byxorna om man inte vill ha den så hög.

Tightsen sitter lagom hårt över magen men samtidigt så sitter dom på plats. T-shirten är lagom lång och har superfina detaljer på ryggen. Den långärmade tröjan är en perfekt värma-upp-tröja. Och det bästa av allt, det går ju att ha träningskläder på sig hemma också :) 

Samma storlek i vecka 41 (40+4) som …

… vecka 24 (23+2). Och de passar fortfarande bra nu när Ester är utanför magen.

Med koden MELLBERGWELLNESS får du 15% på alla ordinarie priser. 

– I samarbete med Training For Pregnant – 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.