Pulsträning

Styrketräning i all ära men vårt hjärta behöver också få arbeta. Detta passet innehåller både löpning och andra pulshöjande övningar. 

Spring upp för en kortare (men brant) backe.
Fokusera på att ta dig uppåt så snabbt som möjligt. Tryck ifrån med benen och känn dig stark upp för hela backen. Gör detta två gånger innan du byter till nästa övning. Ta det lite försiktigt nerför så du inte halkar. 

15 stycken upphopp
Kom ner djupt och tryck dig upp till ett högt hopp. Stora rörelser = mer puls. 

Spring 2×100 meter i hög fart
Hitta en fart som passar dig (kan vara svårt i början men det går ganska fort att lära känna sin kropp). Mät upp en flack sträcka på 100 meter. Spring först åt ena hållet, vila i 15 sekunder för att sedan springa tillbaka. Fokusera på att ha en bra hållning under hela intervallen.

10 burpees
Min favoritövning som är med i nästan alla mina pass. Jag vet att många känner en hatkärlek till denna övningen. Det är en bra pulshöjare som får många muskler att arbeta samtidigt. 

Upprepa detta 5 gånger

Tagga gärna din träning med #mwsommarträning

Kläderna i filmen kommer från North Bend, ni kan läsa om varumärket och kläderna på deras hemsida.

Lycka till